CRM یا  (customer relationship management) یک راهبرد مدیریتی می باشد که در آن بنگاه با استفاده از اطلاعات و آشنایی با سلایق ، نیازها و چالش های مشتریان خود ارتباطی مستمر خواهند داشت . 

بررسی ها نشان میدهد هرچه مشتریان ارتباط  و تعامل طولانی تری با یک سازمان داشته باشند احتمال موفقیت آن سازمان در سطح کلان بیشتر خواهد بود.

اگر بنگاه اقتصادی یا سازمان بتواند کانالهای ارتباطی بیشتری در سطح جامعه ایجاد کند قطعا رضایتمندی صاحبان و مشتریان را میتواند روز به روز افزایش دهد و بخشی از پروسه برند سازی را طی کند .

هرچه شناخت از مشتری بیشتر باشد قطعا نسبت به نیازهایشان نیز پاسخگوتر خواهیم بود.

 

 

برای  اجرای این سیستم نیاز به یک فرد متخصص و آشنا با سیستم دیجیتال مارکتینگ هستید . سازمانهای بزرگ به این بخش ارزش زیادی قائل اند در کسب و کارهای کوچک نیز موضوعی بسار مهم و پرنقش برای ادامه می باشد زیرا به افراد برنامه و راه های کم هزینه تر و بهینه تری را ارائه میدهد.

ازجمله مزایای بکارگیری سیستم CRM برای سازمان و مشتری به موارد زیر میتوان اشاره داشت :

 

     . ایجاد ارتباط با مشتری 

     . طراحی یک برنامه و استراتژی مشخص برای هر مشتری 

     . هدف گذاری مشخص برای سازمان و تعیین برنامه برای رسیدن به آن اهداف 

     . کسب سود بیشتر از صرفه هزینه های کمتر و بهینه تر 

     . معرفی کالا و خدمات مشابه یا مکمل یا جانشین برای هر مشتری مطابق با نیاز و سلیقه آن 

     . تعیین سود آور یا نبودن هر مشتری 

     . افزایش کارآیی و درنهایت وفاداری مشتری می شود. 

 

اجرای این سیستم برای مشاغل جزو اهداف پیاده سازی یک دیجیتال مارکتر هست که به این بخش اهمیت فراوانی میدهد چرا که پیدا کردن مشتری جدید زمانبر و هزینه بر است و یک مارکتر هدفش ایجاد مشتری از یک سرنخ و تبدیل آن مشتری به مشتری وفادار می باشد که در این پروسه برای هر کسب و کاری برنامه ای مشخص با پیاده سازی CRM مناسب می باشد.

 موفق باشید 

 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

goledarman Tai وبلاگ گنج آموز شورای دانش آموزی دبیرستان صادق آل محمد (ص) وردنجان فروشگاه آبان گردشگری کاغذی دارم ذاتش سفید ولی سیاه از خاطره ها!!! بسیجی امام خامنه‌ای پاسخنامه امتحان نهایی خرداد 98